VRHUNSKO

Jareninčan osvaja ZDA

Polsuhi jareninčan vinarske družine Črnko navdušuje Američane s svežim okusom in celo v boljših restavracijah ga ponujajo v litrskih steklenicah.
Uspešna zgodba Silva in Alenke Črnko se je začela pred dobrimi 30 leti.
Uspešna zgodba Silva in Alenke Črnko se je začela pred dobrimi 30 leti.
Janez Mužič
 5. 11. 2017 | 10:44
 16. 9. 2025 | 10:35

Na nedavnem največjem ocenjevanju vin v ZDA San Francisco International Wine Competition (SFIWC) so enologi v kategoriji belih vin poskušali več kot 4300 vzorcev iz več kot 30 držav. Svež okus, žlahtna kislina in harmonično skladje štajerskih sort v jareninčanu so jih tako navdušili, da so mu podelili srebrno priznanje. Na Jarenino jim ga je prinesel kar ameriški veleposlanik Brent R. Hartley.

Zgodba vin družine Silva in Alenke Črnko se začenja pred dobrimi 30 leti, ko so med prvimi štajerskimi vinogradniki začeli prodajati vina s svojo blagovno znamko. Že leta 1997 so v Parizu prejeli zlato medaljo za chardonnay, pozneje pa tudi medalje v ZDA. Tja so začeli leta 2010 izvažati prve buteljke in jareninčana. Povpraševanje po slednjem se lepo širi tako po zahodni kot vzhodni obali, k njegovi prepoznavnosti pa prispevata tudi litrska embalaža in napis Churn-ko Yar-n-een-chan, da ga Američani lažje pravilno izgovarjajo.

Črnkovi v ZDA prodajo že več kot tretjino pridelka, za kar je zaslužen tudi uvoznik Emil Gaspari, ki več kot 50 let živi v ZDA in je med prvimi začel sodelovati s slovenskimi vinarji. Silva je spoznal leta 2000 in pravi, da na ameriškem vinskem trgu povpraševanje po slovenskih vinih strmo narašča. Nedavno so prva večja naročila dobavili hotelu ​Hilton, sledijo tudi restavracije ter vinoteke.

Cene, ki jih dosegajo Črnkova vina, so spodbudne: doma stane jareninčan v restavraciji 10 evrov, v ameriških 44 dolarjev, njihov rumeni muškat pa na primer celo 80 dolarjev. Jareninčana v vsakem letniku ponudijo 3–4 serije, ki se malenkost razlikujejo, alkohola ima med 11 in 12 odstotki. Sicer pa enolog in mednarodni ocenjevalec vin Rastko Tement pravi, da je družina Črnko ena redkih, ki ima jasno vizijo, zato je logična posledica njihova uspešna prodaja v ZDA. »Jareninčan je nežno vino s poudarjeno barvo, aroma je zaznavna, a ni močno poudarjena, tako da ustreza vsakodnevni porabi in kombinacijam s hrano. Ima značilnosti lege, od koder prihaja, predvsem pa ima lastnosti in poudarjeno svežino, ki jo ohranja z umnim kletarjenjem.«

Logo
IZBRANO ZA VAS
PromoPhoto
Zdravje zob
Promo
Božična peka
PromoPhoto
VINSKA DOŽIVETJA
Promo
IDEJA ZA ODDIH
Promo
NAPREDNO
Promo
Napitki
Promo
Zdravi obroki
Photo
DELOVE PODJETNIŠKE ZVEZDE
PromoPhoto
Praznično obdarovanje
PromoPhoto
VIRUTALNI STREŽNIKI
Promo
PRILOŽNOST
Promo
ONAPLUS PODKAST
Promo
Prenova doma
Promo
Plače v Sloveniji
Promo
Božična peka
PromoPhoto
PRAZNIČNO
PromoPhoto
Smučanje
Promo
Vrtnarjenje
Promo
Fizioterapija
Promo
KIBERNETSKA VARNOST